until 14.06.
Chronotopes.
Artifacts from Fictional Time-Spaces.
Simone Pellegrini, Aniana Heras, Forlenza jewellery atelier
Chronotopia brings together the work of Simone Pellegrini, Aniana Heras, and the Forlenza jewellery atelier in a setting that blurs the line between contemporary art exhibition and archaeological museum. The display evokes vitrines, relics, and ceremonial stillness, yet what we encounter are not remnants of a known past, but objects from speculative time-spaces—chronotopes in the Bakhtinian sense: narrative zones where time and space coalesce into mythic and imaginative forms.
Each artist contributes to this fictional archaeology through a language that fuses the material and the symbolic.
Simone Pellegrini creates painterly monotypes that resemble maps of lost territories, altars, or ritual diagrams. His technique is rigorous and self-contained: carved matrices used only once and then destroyed, yielding singular, unrepeatable works. The result is a body of images that feels unearthed, inscribed with echoes of ancient cosmogonies, pagan rites, and collective memory.
Aniana Heras operates in the realm of clay, working from elemental vessels—bowls, jars, bottles—that serve as the foundation for improvisational sculptural acts. Her pieces are tactile investigations of instability, equilibrium, and transformation, where raw terracotta and volatile glazes challenge the boundaries between utility and ceremony, tradition and experimentation. Each work becomes a fragment of a lived yet unknowable culture.
Forlenza, a Roman family atelier active since 1960, presents jewellery as miniature mythologies. With deep roots in classical aesthetics and informed by studies in archaeology, art history, and design, Michele and Alessandro Forlenza create pieces that blend the elegance of antiquity with the energy of contemporary culture. Their jewellery appears as intimate reliquaries—evocative, baroque, at times even funerary—each marked with the historic Roma 207 stamp, suggesting provenance from a world half-remembered, half-invented.
Together, these three practices do not recreate the past, but fabricate temporal fictions.
In Chronotopes, art becomes artefact, the gallery a museum of never-was. We are invited to wander through imagined ruins, where time folds, symbols accumulate, and the present masquerades as the ancient.
Profile
For further information in english please contact the gallery.
Upcoming
13.06. – 13.07.
Integration.
Celebrating the 15 years of Tsekh Gallery of Kiev.
Mykola Bilous, Ievgen Petrov, Yaroslv Derkach, Rustam Mirzoev
17.07. – 30.08.
The Mood Of The Mountain.
Choun Hwan Lee
Past
13.03. – 04.05.
The Wisdom Of The Peacock.
bi-personal exhibition.
Wolfgang Flad, Rémy Hysbergue.
Repro
Rémy Hysbergue
13.03. – 04.05.
The Wisdom Of The Peacock.
bi-personal exhibition.
Wolfgang Flad, Rémy Hysbergue.
Repro
Wolfgang Flad
28.11.2024 – 11.01.
Take it easy.
Gregory de la Haba, Easy
05.09.2024 – 12.10.2024
'Immer mehr Göttinnen'.
Einzelausstellung.
Elisabeth Masé
20.06.2024 – 30.08.2024
A Psalm For the Wild Built.
Marion Mandeng, Barbara Boekelman, Cathy Jardon, Eleonora Roaro, Irina Gabiani
24.04.2024 – 07.06.2024
(Un)Seen.
Antti Pussinen, Pablo Griss.
Repro
NUBE 24,
Pablo Griss,
2024,
Acrylics and gold 24 karat on linien canvas,
168 × 130 cm
26.01.2024 – 10.02.2024
Broken Memories.
Andréas Lang
Andréas Lang beschäftigt sich in Broken Memories mit dem Thema Erinnerung und Geschichte in der Türkei. In Fotografien und Videos reflektiert er über das Verschwinden, die Diskontinuität und die vielen Schichten historischer Einschreibungen und Überschreibungen, die sichtbare Hinweise auf ein unsichtbar gemachtes kollektives Gedächtnis hinterlassen. Er konzentriert sich auf den aktuellen Umgang mit Geschichte, aber vor allem auch auf Orte, die mit dem späten Osmanischen Reich, dem Armenischen Erbe und dem Genozid von 1915 verbunden sind. Lang bezeichnet seine Arbeit als visuelle Archäologie, welche die verschiedenen Schichten der Geschichte, der Mythologie und der Gegenwart sichtbar werden lässt.
01.12.2023 – 24.01.2024
Die Tage des Himmels.
Matteo Montani.
Painting
Der Himmel hat seit langem einen geschätzten Platz in der Welt der Kunst und diente unzähligen Generationen von Künstlern als grenzenlose Inspirationsquelle. Ob er nun die Brillanz eines klaren blauen Tages, die Dramatik einer stürmischen Nacht oder das ätherische Leuchten eines Sonnenuntergangs einfängt – der Himmel mit seinen sich ständig verändernden Farbtönen, Stimmungen und Atmosphären ist eine allgegenwärtige Muse auf der Leinwand der menschlichen Kreativität. In den Händen von Matteo Montani – einem italienischen Maler, der für die hochatmosphärische Leuchtkraft seiner Werke bekannt ist – hört der Himmel auf, eine bloße Darstellung der Natur zu sein, und wird zu einem Portal für die Fantasie. Seine erste Einzelausstellung in der Galerie Luisa Catucci in Berlin zeigt eine sorgfältig zusammengestellte Auswahl von Gemälden, die vom Himmel, seinen Lichtern und seinen sich ständig verändernden Nuancen inspiriert sind.
13.10.2023 – 24.11.2023
Modernising Nature.
Zak van Biljon.
Fotografie
Zak van Biljon, ein südafrikanischer Naturfotograf, der in der Schweiz lebt, genießt weltweite Anerkennung für seine Infrarotfotografien. Beim Betrachten seiner Werke begibt man sich auf eine Reise, die zur Entdeckung einer ätherischen Welt führt, dank der Technik, die er gewählt hat, um Natur und Landschaften darzustellen. Die Infrarotfotografie, oft als IR-Fotografie bezeichnet, ist ein faszinierendes und eigenständiges Genre innerhalb der Welt der Fotografie. Anders als die traditionelle Fotografie, die sichtbares Licht einfängt, konzentriert sich die Infrarotfotografie darauf, unsichtbare Infrarotstrahlung aufzuzeichnen. Gewöhnliche Landschaften verwandeln sich in durchsichtige Visionen, enthüllen ihre innerste Schönheit auf eine Weise, die konventionelle Wahrnehmungen herausfordert und die Grenzen der menschlichen Sicht überwindet.
01.09.2023 – 29.09.2023
ExNatura.
Filippo Gregoretti.
Media Art, Digital Art, Mixed
Filippo Gregoretti ist bildender und konzeptioneller Künstler, Musiker (Pianist und Komponist), Performer, Universitätsprofessor für Transmedia-Design und digitale Erfahrungen, Pionier der Integration von Kunst, Musik und Technologie, Entwickler fortschrittlicher Algorithmen und Autor von Videospielen und immersiven Erfahrungen. Er ist die erste Person, die Kunstwerke als Anwendungen in den offiziellen Stores veröffentlicht hat. Die KI schafft keine Kunstwerke, sondern die KI selbst ist das Kunstwerk.
20.04.2023 – 09.06.2023
Grüne Sauce.
Yvonne Andreini, Max Coor, Axel Geis, Katrin Kampmann, Michael Kunze, Nikolaus List, Daniel Mohr, Lea Mugnaini, Johanna Silbermann
08.03.2023 – 14.04.2023
Matrixial Spaces.
Kuratiert von Elena Helfrecht.
Annegret Soltau, Elena Helfrecht, Imogen-Blue Hinojosa, Karina-Sirkku Kurz, Loreal Prystaj, Nina Röder, Teri Varhol.
Repro
"Selbst" 1-21,
Annegret Soltau,
1975/2022,
Archival Fine Art, Passpartout, Museumglas,
82 x 141 cm
01.12.2022 – 20.01.2023
Couleurs du Sud.
Bounoure&Genevaux
30.06.2022 – 27.08.2022
Little People and Giants.
Per Christian Brown, Sebastian Kusenberg
06.05.2022 – 25.06.2022
Lost Millenial.
William Grob, Valére Mougot
04.03.2022 – 01.05.2022
Intervention.
kuratiert von Luisa Catucci.
Pablo Griss.
Painting.
Repro
Superman Color Magnetic Continuum,
Pablo Griss,
2022,
oil on canvas,
180 x 195
The attentively researched color palette, strict pure lines, clear contours, the balanced elegant rigor, the latent optical effect, and the strong energy emitted by Pablo Griss’s paintings, are the key elements magnetically attracting the viewer. One of his most prolific and known series of works "Color Magnetic Continuum", which Pablo has been working on for the last few years, began under the title "Intervention", like the title of this exhibition.
18.11.2021 – 26.11.2021
Mtindo Ushairi.
Daniele Tamagni, Manuella Toselli, Waridi Schrobsdorff,
mit besonderer Beteiligung von Sidney Nwakanma
20.10.2021 – 13.11.2021
The Theatre of Reality.
Kenneth Blom.
Repro
Gone,
Kenneth Blom,
2021,
Oil on canvas,
120x150cm